Hareketsiz kalmak vücudumuza neler yapıyor

Hareketsiz kalmak vücudumuza neler yapıyor, Yrd. Doç. Dr. Gamze Şenbursa, neden daha az oturup, daha fazla

Hareketsiz kalmak vücudumuza neler yapıyor

Hareketsiz kalmak vücudumuza neler yapıyor

Yrd. Doç. Dr. Gamze Şenbursa, neden daha az oturup, daha fazla hareket etmemiz gerektiğini anlattı. 19-04-2017 12:19:41 Sağlıklı Yaşam

Uzmanlar 'aktif olun', 'egzersiz yapın', 'yürüyün' dese de biz oturmaya devam ediyoruz. Hala hareketten kaçınma halindeyiz. Arabayla, otobüsle yolculuk yapmak da bir oturma eylemidir. Haftada en az 150 dakika egzersiz yapmak da bizi inaktif yaşamdan korumuyor.

Biz otururken vücudumuzda bunlar oluyor

- Hareketsiz bir yaşamın getirisi illa ki aldığımız ve veremediğimiz kilolardır. Aşırı kilolu olma yani obezite uzun süre oturan kişilerin başlıca sorunlarındandır. Günde 360 dakikadan fazla oturuyorsanız obez olabilirsiniz.

- Uzun süre ve yanlış oturmak, postürün bozulmasına da basamak hazırlar. Boyun, sırt postürü kötüyse ve oturmaya dikkat edilmiyorsa akciğerlerimiz düzgün havalanmaz. Yeteri kadar oksijen sirkülasyonu sağlanmayan vücutta baş ağrıları meydana gelir.

- Uzun süre oturmak vücutta kan basıncını ve kan şekeri düzeyini etkiler, vücudun yağı parçalama yeteneğini ortadan kaldırır ve metabolizmayı yavaşlatır. Hem kemik yoğunluğunu etkiler hem de kasların aktivitesini azalttığı için kaslarda zayıflamaya sebep olur. Özellikle kalça kaslarının zayıflamasına bağlı olarak yürürken daha fazla enerji harcamaya ve daha çok yorgunluğa sebep olmaktadır.

- Sekiz saatten fazla oturmak kötü kolestrolü arttırır, kalp damar problemlerine, tip 2 diyabet gibi problemlere de sebep olabilir. Hatta bazı kanser türleri de oturma yani hareketsiz yaşamın bir getirisidir. Bunun sonucunda da ölüm gelir.

Neler yapılabilir

- Teknolojiyle birlikte artan bu durumun yan etkilerinden kurtulmak için hayatımızda yapmamız gereken bazı değişiklikler vardır. Küçük yaştan itibaren çocuklarımıza alışkanlık edindirmek için mümkün olduğunca bebek arabası, bebek taşıyıcıları kullanmayın, unutmayın çocuklarınız öncelikli olarak görerek ve sizi izleyerek öğrenir.

- Yetişkin bireyler ise bilgisayar, televizyon karşısında geçirdiği süreye dikkat etmeli. Televizyon karşısında oturma süresini kısa tutun.

- Masa başı iş yapan bireyler, belirli aralıklarla kalkıp oda içerisinde dolaşın, mümkünse dışarıya çıkıp temiz hava alın.

- Kısa mesafeleri arabayla gitmek yerine yürüyerek gitmeyi tercih edin.

- Mutlaka ailece sportif bir aktivite yapın. Ailece planlayacağınız düzenli etkinlikler bile hayatınıza hareket katar. Piknik, doğada yürüyüş, bisiklet sürme, yüzme gibi aktiviteleri tercih edebilirsiniz.

YORUM YAZ YORUM GÖNDER Doğrulama kodunu yandaki kutuya giriniz : antiflood.php BENZER BAŞLIKLAR Bu baharatlar şifa deposuBu baharatlar şifa deposu 10 adımda sağlıklı beslenme tüyoları10 adımda sağlıklı beslenme tüyoları Sağlığınız için sarımsak tüketinSağlığınız için sarımsak tüketin
oturmak aktif ol egzersiz yap yürü hareketsiz yaşam kilo almak obezite sırt postürü teknoloji kısa mesafe araba kullanımı Gamze Şenbursa
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİRX
Yunanistan'a kaçan darbeci hainler için yeni karar
Yunanistan'a kaçan darbeci hainler için yeni karar
İstanbul'da silahlı soygun
İstanbul'da silahlı soygun